18 aug. 2008

Jubileumspriser

...på Hemköp innebar att jag fick med mig kiwi, halloumi, digestivekex, rengöringssvampar, vegmat och dafgårdpaj, till specialpris, hem på cykeln.

Alla som känner mig ordentligt vet att jag utropar ett bestämt 'halleluja' till de erbjudandena!



En liten association till svamparna:
När jag skulle bjuda min muslimske vän på mat så hade jag "lagat" potatissallad och quornbitar. Han tittade lite tvekande på maten (han äter ju inte visst kött)
och frågade: "Is that tofu?"
och jag svarade: "No, it's..eh..sponge...eh..no, I mean...eh..mushroom"
Lite roligt faktiskt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jaaa den va rolig =) vad svarade han då??

Andreas sa...

tja, han fattade tyvärr nog inte det lustiga i vad jag sa. hans engelska är liksom inte lika eminent som min. =)